FAQ

Veel gestelde vragen

  • Is er rekening gehouden met de nieuwe cao en de huidige wetgeving?

    Ja, de hele software is geprogrammeerd naar de regels van de huidige CAO. Om zeker te zijn van een juiste programmering laten we de software regelmatig juridisch testen door Brouwer Legal.

  • Welke keten-regeling wordt aangehouden?

    De afgelopen jaren zijn diverse keren afspraken rondom ketenregelingen ingevoerd en gewijzigd. Momenteel zijn er maar liefst drie verschillende ketenregelingen binnen het onderwijs actief.

    We begrijpen dat het toepassen van de juiste ketenregeling erg ingewikkeld is en dat het moeilijk is om overzicht te behouden. InvalPool geeft dit inzicht.
    Nadat de juiste gegevens in InvalPool zijn ingevoerd zal automatisch de juiste ketentelling plaatsvinden en zorgt de software voor de juiste overzichten.

  • Wat gebeurt er als de keten van een vervanger vol is?

    Zodra de keten vol is kan een vervanger niet meer worden ingepland. Via meldingen en rapportages krijgt u inzicht in de status van de vervanger. U kunt dan zelf bewust keuzes maken of u de vervanger wel of geen dienstverband wilt bieden. Eventueel kan de ketenblokkering ook handmatig genegeerd worden.

  • Ik wil samenwerken met meerdere besturen in een InvalPool. Hoe werkt dit?

    InvalPool is geschikt om met meerdere besturen binnen een pool te werken. De software biedt veel specifieke mogelijkheden zodat u, ondanks dat u met meerdere besturen samenwerkt, toch uw eigenheid kunt behouden. Enkele voorbeelden:

    • Per bestuur kan de ketentelling worden geregeld.
    • Van elke nieuwe vervanger die in de pool wordt ingeschreven ontvangt elk aangesloten bestuur een mail. Zo kunt u eerst nakijken in uw administratie of deze nieuwe vervanger een arbeidsverleden bij u heeft én of u deze vervanger ook binnen uw bestuur wilt laten vervangen. Pas na akkoord van uw kant is de vervanger beschikbaar voor de scholen van uw bestuur.
    • Vervangers beschikbaar stellen voor detacheren bij uw collega-besturen is mogelijk.
  • We willen starten met Invalpool. Moeten we dan alle gegevens zelf handmatig invoeren?

    Nee, wij helpen u hierbij. Door het aanleveren van gegevens kunnen wij via een import voor u uitvoeren. Hierbij moet u denken aan de volgende gegevens:

    • Bestuurs- en schoolgegevens
    • Arbeidsverleden van invallers
    • NAW gegevens van medewerkers
    • NAW gegevens van invallers
  • Wij willen starten met InvalPool. Hoe ziet het implementatietraject eruit?

    Het implementatietraject bestaat uit twee delen:

    1. Inrichting software.
      U levert de gegevens voor de bulk import aan. Na maximaal 7 werkdagen is de import gereed en kunt u het systeem verder inrichten.
    2. Training
      Voordat u daarwerkelijk met de software gaat werken raden we een training aan voor directeuren en beheerders. De training voor directeuren duurt maximaal 2 uur. De training voor beheerders 4 uur.
  • Kunnen we een demonstratie krijgen?

    Natuurlijk. Dit kan online. In korte tijd laten wij u, terwijl u achter de computer zit, het programma zien. Op verzoek kunnen wij ook naar u toe komen om de software te laten zien en te adviseren hoe deze binnen uw vervangingsbeleid kan worden ingezet.

  • Wat kost een licentie voor het gebruik van InvalPool?

    De kosten voor de licentie zijn afhankelijk van de grootte van uw bestuur of samenwerkingsverband. We hanteren een transparante prijsstelling, en confronteren u achteraf niet met extra kosten voor bijv. het verzenden van SMS-jes. Ook updates binnen de bestaande InvalPool zijn inbegrepen.

Idee?

Vertel het ons

Voor goede ideeën staan wij altijd open.
Laat uw suggestie of idee achter via onderstaand formulier.

previewDemo aanvragen

Demo?

Zo geregeld!

Wilt u vrijblijvend kennismaken met de mogelijkheden van onze software? Vraag een demo aan.
In korte tijd laten wij u, terwijl u achter de computer zit, het programma zien. Een kleine tijdsinvestering die u in de toekomst veel tijd en gemak kan opleveren.